دسته‌بندی نشده

نگهداری از گیاه فیلودندرون

این گیاه را معمولا در دکوراسیون شرکت ها نیز استفاده می کنند چرا که این گیاهان قادر هستند تا در محیط های خشن رشد کنند و آن ها به مراقبت زیادی نیاز ندارند و آفات و حشرات کمتری به سمتشان می روند و در نتیجه یک انتخاب ایده آل برای داخل منزل هستند.

گل های فیلودندرون به اندازه دیگر گیاهان نیاز به آب ندارند و بیش از حد آب دادن به این گیاهان باعث آسیب زدن به آن ها می شود

و اگر این گیاه در معرض نور بیش از حد یا دمای بالا باشد ، باید بیشتر به آن آب داد اما در نور کم یا دماهای خنک تر، باید آب دادن را به آن کمتر کرد .

در حقیقت بهترین راه برای خوب نگهداشتن رشد این گیاه این است که اجازه دهیم لایه بالایی خاک خشک شود.

برای تست کردن خشک بودن خاک باید نوک انگشت خود را کمی در خاک فرو کنید . البته مراقب باشید که بیش از حد خاک را از سطح بررسی نکنید زیرا ممکن است زیر آن خیس باشد اما متوجه نشوید.

نور مناسب این گیاه بسته به نوع رنگ برگ آن متفاوت است و گل های فیلودندرون با برگ های سبز می توانند در نور کم نیز دوام بیاورند و در نتیجه برای محیط کار یا شرکت نیز مناسب هستند .

گل هایی با برگ های غیر از رنگ بنفش به نور غیر مستقیم و سبک تر نیاز دارند .

بهترین محل برای قرار دادن این گل نزدیک یک پنجره است اما باید مراقب باشید که نور خورشید مستقیم به آن نتابد و نور بیش از حد، برگ این گل را زرد می کند .

گل های فیلودندرون در صورت استفاده از کود گیاهی رشد بهتری خواهند داشت . این کود را باید در فصل آغاز رشد به این گیاهان داد و کود مایع را هفته ای یک بار به این گیاه اضافه کرد و در فصل زمستان ماهی یک بار کود دادن هم برای آن کافی است.

انواع گل های فیلودندرون چیست ؟

انواع مختلفی از گل های فیلودندرون در دسترس می باشد . البته هزاران نوع از این گل در جهان موجود است که در زیر به معروف ترین آن ها اشاره خواهیم کرد .

گل فیلودندرون قرمز

این نوع گل فیلودندرون هیبریدی است و گیاهی است که گل هایش به سمت بالا رشد می کنند و همانطور که در نمناک گفته ایم چیزی که آن را از دیگر انواع فیلودندرون تفکیک می کند،

رنگ آن است و برگ های آن متمایل به قهوه ای هستند و به قرمز نیز شبیه می باشند و زمانی که برگ های آن باز می شود و گیاه بالغ می شود ، رنگ سبز پررنگ آن ها رد پایی از رنگ قرمز پیدا می کنند .

گل فیلودندرون براسیل

این نوع فیلودندرون ترکیبی از چند نوع می باشد که این نوع گل ها باید حالتی آویزان داشته باشند و ترکیبی از رنگ های سبز پررنگ و روشن می باشند و در هوای گرم رشد بهتری دارند .

گل فیلودندرون اوکسی کاردیوم

این گل فیلودندرون به برگ های قلبی شکلش معروف است که سبز پررنگ هستند و می تواند فضا را از آلودگی ها پاک کنند .

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *