آموزش پرورش و نگهداری گل و گیاه

چگونه از گیاه دراسنا/اژدها نگهداری کنیم

گیاه دراسنا، یک گیاه مقاوم نسبت به خشکی و شرایط سخت می باشد . ریشه های آن ها نیز دوام بسیار بالایی دارد.

خوشبختانه این گیاه می تواند طیف وسیعی از دماها را تحمل کند . در نتیجه نگهداری از آن در خانه ، محل کار و بیرون از منزل راحت است . بهتر است که این گیاه را در خاکی بکارید که زهکشی مناسب داشته باشد و در نتیجه آب بتواند به ریشه های آن نیز برسد.

معمولاً میزان آب دادن در فصل رشد این گیاه ، بیشتر از فصل های دیگر می باشد . بهترین مکان برای این گیاه جایی است که بیشترین میزان نور غیر مستقیم به آن برسد . این گیاه می تواند در محیط های مختلف با نورهای متفاوت دوام بیاورد اما ممکن است که کم کم برگ های آن به رنگ سبز روشن تبدیل شود . این گیاه برای از بین بردن مواد شیمیایی مضر در هوا بسیار عالی عمل می کند . آب دادن به این گیاه در فصل زمستان باید محدود شود.

نور مناسب

گیاه دراسنا در محیط روشن با نور مناسب به طرز عالی رشد می نند . همچنین می تونند در نور کم نیز دوام بیاورد؛ البته هر چقدر که نور کمتر باشد ، سرعت رشد آن ها آهسته تر می شود ، برگ های آن ها کوچکتر می شود و رنگ آن ها جلوه خوبی نخواهد داشت . از طرفی نباید این گیاه را در معرض نور بیش از حد زیاد قرار دهید ، زیرا ممکن است که برگ هایش بسوزد.

نوع خاک

زمانی که این گیاه را داخل گلدان می کارید ، باید از یک خاک با تراکم معمولی و زهکشی مناسب استفاده کنید . خاک رس با کمی خزه برای این گیاه ایده آل می باشد . مطمئن شوید که این گلدان فضای کافی برای رشد ریشه ها را دارد . بعضی از انواع این گیاهان از هاوایی آمده اند و می توانند با وجود سنگ ها در خاک نیز رشد کند.

میزان آب دهی مناسب

بیش از حد نباید به این گیاه آب بدهید و باید مطمئن شوید که آب آن کاملاً به سمت پایین کشیده شود . تا جایی صبر کنید که سطح روی خاک خشک شود و سپس به آن آب بدهید.

زمانی که نور این گیاه کم باشد ، تقریبا این گیاه تا 3 هفته دوام خواهد آورد . اگر نوک برگ های این گیاه قهوه ای شد ، نشانه آب بیش از حد می باشد . همچنین ممکن است آب دارای فلوراید و یا نمک باشد.

گیاه دراسنا مانند گیاهان دیگر ممکن است که با از بین رفتن رنگ برگ هایش مواجه شود . برای جلوگیری از این اتفاق نباید از آب های حاوی فلوراید و یا آب مقطر استفاده کنید . اگر برگ این گیاهان زرد شد ، نشانه این است که دراسنا به آب بیشتری نیاز دارد.

کود گیاهی

گیاه دراسنا نیاز زیادی به کود ندارد . کود دهی به آن باید در شروع فصل بهار نسبتاً سبک و کم باشد . دو بار در سال کود دادن به این گیاه می تواند تعداد مناسبی باشد . در فصل زمستان به این گیاه کود ندهید.

تکثیر

دراسنا به صورت چند ساقه ای رشد می کند و بزرگ می شود و نیاز به هرس و کنترل دارد. این زمان برای تکثیر مناسب است. دراسنا را می توان از طریق قلمه های انتهایی ساقه و قلمه های ساقه ای تکثیر کرد.

دراسنا یک گیاه زیبا اما سمی می باشد اما سم آن برای انسان خطرناک نیست . اما اگر آن را در حیاط خانه کاشته اید ، باید مراقب سگ و گربه ها باشید . جویدن سم این برگ ها توسط گربه ، علائمی مثل استفراغ و بزاق زیاد را به وجود می آورد . در نتیجه باعث کم آبی بدن حیوانات خواهد شد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *